Розробка фірмового стилю експортера: основи та поради

Чи мають компанії особистість? Так, і чим більше безпомилковим і позитивним є цей фірмовий стиль, тим краще ви можете виділитися серед конкурентів в B2B. Пропонуємо гайд для керівників щодо успішного фірмового стилю.

Фірмовий стиль: що це і для чого потрібен?

Термін корпоративна ідентичність (CI) відіграє важливу роль у корпоративних комунікаціях. Згідно з визначенням - це зовнішній вигляд та імідж, які організація хоче передати. Коли вона ідеально підібрана, то залишає після себе довготривале позитивне враження у цільової В2В-групи.Це допомагає виділитися серед конкурентів і бути в топі.  Зокрема, на висококонкурентних ринках з багатьма зацікавленими сторонами та подібними пропозиціями, оптимально налагоджений профіль може збільшити конкурентоздатність.

Корпоративна ідентичність повинна слідувати загальній стратегії компанії, оскільки окремі заходи навряд чи зможуть досягти бажаного ефекту. Фірмовий стиль набагато більше, ніж добре розроблена візитна картка чи поліграфія.

Сюди входять наступні елементи:
  • Веб дизайн
  • Мова (гасла тощо)
  • Шрифти
  • Фотографії
  • Листи
  • Офісні матеріали
  • Уніформи
  • Логотипи
corporate.identity.1.jpg


Окрім цих конкретних елементів, цілісний КІ включає також цінності та культуру компанії. Лише якщо всі елементи відповідають загальній стратегії, вони зможуть створити стильний, захоплюючий імідж компанії.

Стовпи фірмового стилю

Побудова фірмового стилю - це складне і багатогранне завдання. Він складається з трьох основних стовпів:

Корпоративний дизайн - це візуальна складова. Наявність у компанії власного дизайну. Для цього використовуються характерні кольори, шрифти та графіка, які відображаються в кожній формі корпоративного спілкування.

Корпоративні формулювання задають квазі непомітний тон. Це мова, якою компанія спілкується всередині і зовні. Це стосується каталогів, пропозицій, акцій та мову працівника. Не забувайте: рекламні ролики та інші аудіовізуальні носії повинні завжди бути представлені однією і тією ж особою, якщо це можливо.

Корпоративна поведінка пов'язана із зовнішнім виглядом та ставленням компанії. Ці компоненти також відіграють певну роль у зовнішній та внутрішній комунікації. Наприклад, вони показують, як поводиться організація, коли справа стосується презентацій, прес-конференцій. Важливим є те, як менеджери та інші працівники поводяться один з одним та своїм клієнтом B2B.
Розробка індивідуального стилю відповідно стратегіїОсновою кожного фірмового стилю є чітко налаштована стратегія. Вихідним пунктом є філософія компанії. Вона служить не лише для економічного успіху, а продовжує зосереджуватися на важливих цінностях та проблемах. Що особливого в мені та компанії? Яку поведінку я хочу показати? Підприємці або менеджери повинні знайти точні відповіді на ці питання.

Ідеї та культура повинні проявлятися у кількох принципах. Вони надають напрямок фірмового стилю і повинні підтримуватися всією командою. Зрештою, коли корпоративна філософія вироблена, це не тільки впливає на відносини з клієнтами, вона автоматично спрямована на працівників.

Додатковим аспектом є інструменти розповсюдження фірмового стилю. Вони утворені з трьох вищезгаданих стовпів КІ. Важивий не лише вміст та дизайн, а й відповідні формати та засоби масової інформації.

Кілька рекомендацій щодо розробки стратегії фірмового стилю:

  • Розглядайте свою компанію як незалежну особистість з її бажаними характеристиками.
  • Визначте контент та інші формати для спілкування вашого фірмового стилю.
  • Вивчіть серед цільової групи, чи фактичний образ компанії відповідає вашим власним очікуванням.
  • Перевірте, як конкуренція впливає на клієнтів.
  • Вибирайте нових співробітників відповідно до принципів фірмового стилю.
  • Зверніть увагу на поточну функцію менеджменту як модель для наслідування . Наприклад, їх ставлення до працівників та громадськості у сенсі корпоративної поведінки (ціноутворення, продаж, соціальна відповідальність).