Як українським МСП пристосуватись до нових умов ведення бізнесу, та які стратегії обирати?

Окрім важливості віддаленої роботи, дзвінків у Zoom і цифровізації процесів є декілька важливих трендів, які треба враховувати у новій стратегії розвитку бізнесу.

1. Інноваційні рішення для продажів. Під час карантину використання інтернет-ресурсів збільшилось на 70%. Бути конкурентними у цьому трафіку стає достатньо складно. Потрібні нові "хитрі" способи завоювання уваги клієнта, які з одного боку зацікавлять його, а з іншої - спростять процес покупки, використання послуги. Використання ботів, гейміфікація (віртуальні тури, "збери сам"), нові рішення в логістиці.
2. Цифровізація фінансових послуг. Ми уже звикли до ApplePay, GooglePay, що досить добре розвинено в Україні. Що стосується оплат в B2B секторі або платежей імпортно-експортних операцій, то тут назрівають нові рішення. Цифровізація фінансових послуг забезпечить швидкі і дешеві фінансові операції. Варто тримати руку на пульсі аби забезпечити собі швидкі транзакції, а клієнту - зручні умови співпраці.
3. Безпека даних. Все більше процесів здійснюються онлайн. Варто виділяти бюджет на створення надійної технологічної інфраструктури компанії для оптимального функціонування бізнес процесів без шкоди баз даних.
4. Інтеграція. Ні для кого уже не в дивину інтеграція CRM з 1С, чат-ботами, телефонними дзвінками. Це спрощує бізнес-процеси. Тенденція продовжуватиметься, завжди шукайте нові можливості інтеграції даних і процесів.
5. E-commerce. Сьогодні вкрай необхідно бути там, де ваш покупець. Ріст трафіку на olx, prom, rozetka під час карантину вражає. Що стосується експорту, B2B-продажу товарів, то усе більш міцні позиції займають лідери серед маркетплейсів. До прикладу європейська платформа Europages декларує ріст попиту покупців у всіх галузях, а у деяких - аж у 200 разів.
Звичка покупців здійснювати пошук через платформи залишається. Тому не варто залишати осторонь цей важливий канал потенційних клієнтів.

Карантин продемонстрував, що майбутнє стає теперішнім набагато швидше, ніж ми очікуємо. Тому швидкі рішення та адаптація до нових реалій забезпечує успіх бізнесу уже завтра.

116807145_900336090447089_9007551024837891025_n.jpg